05 - 02 - 2024
Even voorstellen: Z! Accountants’ teamleiders Petra en Yvonne 

De een werkt al ruim 15 jaar voor Z! Accountants, de ander sinds begin 2023r. De een werkt voor Michel de ander voor Richard en ze sturen twee aparte teams aan. Toch zijn de overeenkomsten tussen teamleiders Petra en Yvonne groter dan de verschillen. Als belangrijke spin in het web zijn zij degenen die ervoor zorgen dat de werkwijze binnen Z! Accountants overal hetzelfde is en dat elke klant dezelfde Z! dienstverlening krijgt. Onlangs gaven ze een dubbel interview en vertelden ze meer over zichzelf en hun werk. 

Yvonne, jij bent begin vorig jaar gestart bij Z! Accountants, hoe ben je hier terecht gekomen en hoe bevalt deze eerste periode je?   

Yvonne: “Ja dat klopt dat ik nog niet zo lang bij Z! Accountants werk, maar het bevalt me erg goed! Ik heb een achtergrond in de accountancy en heb bij verschillende bedrijven gewerkt waarvan ik Michel nog kende. Toen we vorig jaar aan de zijlijn van de hockeyvelden, waar onze beider kinderen hockeyen, weer aan de praat raakten, kwam het ter sprake dat er een functie bij Z! was die misschien wel bij mij paste. We zijn daarna serieus in gesprek gegaan en de rest is zogezegd geschiedenis.” 

Petra, jij werkt hier al wat langer toch? Kun je daar wat meer over vertellen en hoe is het voor jou om nu samen te werken met Yvonne als tweede teamleider?  

Petra: “Ja ik werk inmiddels alweer 15 jaar voor Z! Accountants en in die jaren heb ik de groei van het bedrijf dus van dichtbij mee kunnen maken. Ik was heel blij dat Yvonne bij het team kwam begin dit jaar, we konden de extra ondersteuning goed gebruiken. We hebben ook echt veel aan elkaar tijdens het werk.” 

Yvonne: “Dat is zo, we sturen onze eigen teams van assistent-accountants aan maar sparren veel samen zodat we wel de continuïteit en kwaliteit binnen het werk kunnen waarborgen.” 

Wat houd jullie werk verder in? Hoe ziet een dag van een teamleider bij Z! Accountants eruit?  

Yvonne: “Wij begeleiden de assistent-accountants bij hun werkzaamheden en reviewen de dossiers die zij hebben voorbereid. De meer gecompliceerde opdrachten werken wij zelf uit.” 

Petra: “We sturen de assistent-accountants aan, maar begeleiden ze meer dan dat we vertellen hoe ze iets moeten doen. We willen dat ze in ervaring groeien, daar profiteren niet alleen zijzelf, maar ook wij als bedrijf én onze klanten van tenslotte. We zorgen ervoor dat de werkwijze overal gelijk is en dat alles netjes, adequaat en kwalitatief goed is uitgevoerd, zodat de stukken daarna naar de tekenend accountant kunnen. Daarnaast onderhouden we contact met de klanten, meestal zelfstandig en andere keren samen met de tekenend accountants.” 

Als ik hier door het bedrijf loop zie ik jongere en meer ervaren krachten aan het werk. Het team is kortom heel divers. Heeft dat nog invloed op de manier van werken?   

Petra: “Sowieso kan ik over iedereen in het team zeggen dat ze rustig, sociaal en harde en gemotiveerde werkers zijn. Er zijn misschien verschillen in achtergrond qua werkervaring, maar wat persoonlijkheid betreft past iedereen goed bij elkaar. Er hangt ook echt een hele fijne werksfeer hier. En het klopt dat er ook wat jonge krachten bij ons werken, dat is super waardevol naast de ervaren collega’s die we hebben, want daar kunnen zij nog een heleboel van leren. Ze hebben de technische en inhoudelijke kennis opgedaan tijdens hun studie, maar in de praktijk leren ze het vak nu echt.” 

Yvonne: “Ik zie ook dat de jongere collega’s heel leergierig zijn en snel dingen oppikken die ze uitgelegd krijgen. Dat vind ik ook een mooi onderdeel van mijn werk, het begeleiden van collega’s.” 

Petra: “De combinatie tussen starter en ervaren op de werkvloer is heel belangrijk. We zoeken overigens ook nog ervaren assistent-accountants, dat mag ook best in je artikel vermeld worden haha!” 

Jullie hebben allebei ervaring bij andere accountants, kunnen jullie aangeven hoe Z! Accountants zich onderscheidt van anderen? Valt jullie daarin iets op?   

Yvonne: “Er is heel veel persoonlijk en direct contact met onze klanten, als er iets is of als we een vraag hebben, pakken we het liefst gewoon even de telefoon om het snel te checken bij onze klanten. We stellen ons daarin ook laagdrempelig op naar hen, zodat zij dat andersom ook doen als ze vragen hebben.” 

Petra: “En we proberen dan ook altijd snel te reageren, zodat ze niet te lang op antwoorden hoeven te wachten. Dat is denk ik wel een van onze sterkste punten. En wat me verder opvalt en wat Z! Accountants uniek maakt, is de open sfeer. We kunnen alles tegen elkaar zeggen en overleggen heel makkelijk met elkaar.” 

En qua werkwijze, hoe onderscheidt Z! zich daarin?  

Petra: “Ik denk dat we best voorop lopen wat betreft automatiseren; we werken volledig online en dat heeft als voordeel dat je informatie op elk moment van de dag up to date is.” 

Yvonne: “Maar ondanks dat alles online is, is ons contact toch heel persoonlijk en informeel. Ik denk dat dat een hele sterke combinatie is.” 

Tot slot: hoe zien jullie de toekomst van Z! Accountants voor jullie? 

Yvonne: “Ik denk dat we sowieso verder blijven groeien, dat zie ik voorlopig nog niet stoppen.” 

Petra: “Dat denk ik ook, zowel qua aantal klanten als werknemers. Het bedrijf ontwikkelt zich nog steeds en dat brengt groei met zich mee.” 

Yvonne: “Dat zeker, en Michel en Richard staan ook niet stil, zij zijn ook echt twee drijvende krachten achter de groei van het bedrijf. Die netwerken volop en houden continu de nieuwe ontwikkelingen in de gaten die onze dienstverlening nóg beter kunnen maken. Ik kijk er in ieder geval naar uit om te zien wat de toekomst van Z! Accountants gaat brengen.” 

Petra: “Daar sluit ik me bij aan!” 

Meer weten over Z! Accountants, het team of de ontwikkelingen binnen het bedrijf? Volg Z! op LinkedIn en lees meer op https://www.zaccountants.nl/blog/.  

Meer klantervaringen lezen of de medewerkers achter het Z! Accountants team leren kennen? Check de overige blogs op de website.