Of ik zeker in de blog wil opnemen dat ze ontzettend blij is met de samenwerking met Z! Accountants. Zinaida’s antwoord op mijn slotvraag of ze nog aanvullingen heeft op het interview dat we zojuist hadden komt niet als een verrassing. Het klinkt namelijk in heel het gesprek door: de tevredenheid over de expertise en zeker ook het menselijke contact dat ze, als praktijkmanager bij Podotherapiepraktijk Van der Eerden, met Z! Accountants heeft. Hoe die samenwerking ontstond, waar ze de experts van Z! Accountants voor inschakelt en wat ze maandelijks bespreken: je leest het in dit artikel!
Podotherapiepraktijk Van der Eerden is niet zomaar een praktijk. En eigenlijk ook niet slechts één praktijk. De specialisten in het team werken namelijk verdeeld over maar liefst dertien locaties. Het belangrijkste aspect daarbij: het contact menselijk en laagdrempelig houden terwijl ze de allerbeste zorg bieden aan patiënten. “Dat verklaart eigenlijk ook waarom we zo graag samenwerken met Z! Accountants”, vertelt Zinaida. “De experts van Z! Accountants helpen ons met hun kennis en adviezen, maar ze zijn ook heel benaderbaar, laagdrempelig en kennen ons persoonlijk. Dat is voor ons ontzettend belangrijk!”
Verdeeld over de eerder genoemde dertien praktijklocaties werken inmiddels zes podotherapeuten, twee administratief medewerkers, twee stagiairs van de podotherapie opleiding en een praktijkmanager. En dat vraagt om inzicht, zeker voor Zinaida die als praktijkmanager naast het reilen en zeilen van de verschillende locaties ook de personeelszaken regelt. Hoe lang duurt de vakantie van de medewerkers, wanneer krijgt iemand wel of geen reiskostenvergoeding, hoe lang duurt het zwangerschapsverlof nog: al die informatie begint bij Zinaida en wordt online geregistreerd met behulp van Erica, HR Adviseur bij Z! Accountants. Daarvoor hebben ze ook maandelijks overleg. Op die manier kan Erica de loonadministratie op orde brengen en de loonstroken opvoeren zodat Zinaida ze kan betalen. “Een verademing, die digitale werkwijze!” vertelt Zinaida in het gesprek.
Ze vervolgt: “Die digitalisering was voor ons ook de belangrijkste reden om een andere accountant te zoeken. We werkten al jaren met een partij samen, maar zij werkten nog veelal op papier. Voor ons werkte dat niet meer. Wij wilden altijd en overal inzicht in onze financiën hebben en dan moet je gaan digitaliseren. Nu hebben we niet alleen onze loonadministratie digitaal, maar ook de contracten met onze medewerkers, de beoordelings- en functioneringsgesprekken, vakantiedagen en verlof. En niet alleen wij hebben dat inzicht, ook Z! Accountants heeft dat, wat maakt dat ze op allerlei financiële vraagstukken antwoord kunnen geven.”
Gevraagd naar wat voorbeelden noemt Zinaida, naast vragen over bankzaken, het aannemen van werknemers of stagiaires ook het uitzoeken van opties voor zonnepanelen en de BTW regelingen die daarbij horen. Die laatste verklaart ze als volgt. “We gebruiken op de praktijk bijvoorbeeld slijpmachines die behoorlijk wat energie verbruiken. Zonnepanelen kunnen voor ons dus een nuttige investering zijn. Rowdy, relatiebeheerder bij Z! Accountants, heeft ons bij dit vraagstuk geholpen. Z! Accountants is wat dat betreft zoveel meer dan een gewone accountant voor ons. Ze denken echt met ons mee!”
Tot slot vraag ik nog of er zich ooit een probleem heeft voorgedaan waar ze samen met Z! Accountants een oplossing voor gevonden hebben. Een stilte aan de telefoon volgt. “Eigenlijk niet.” bekent Zinaida. Na nog wat langer nadenken blijft ze bij haar antwoord. En daarmee begrijp ik haar opmerking over haar tevredenheid en haar uitdrukkelijke wens om dit te benadrukken in deze blog nog een stuk beter. Met Z! Accountants als accountant loopt hun administratie simpelweg gesmeerd. En dat is voor een podotherapiepraktijk uiteraard het allerbelangrijkste!
Meer weten over Z! Accountants? Check de site of bel 0416-347585 voor meer informatie.
Blog geschreven door Daniëlle Bom van Daan I Copy&Content