19 februari 2020 - 4 minuten lezen
Na de introductie van de Werkkostenregeling in 2015 werd het er niet makkelijker op een fiets ter beschikking te stellen aan werknemers. Daarnaast motiveerde de ingewikkelde berekening van de bijtelling voor privégebruik ook niet echt om er mee aan de slag te gaan. De Fiets van de Zaak regeling moest gewoon simpeler, om het gebruik écht aantrekkelijker te maken. En voor die ondernemers die er mee aan de slag willen gaan, brengt 2020 goed nieuws! Per 1 januari 2020 zijn de regels voor de Fiets van de Zaak vereenvoudigd. Wij vertellen je in dit artikel wat er verandert en op welke manier ook jij aan de slag kunt met het inzetten van de Fiets van de Zaak.
Er zijn natuurlijk meerdere redenen waarom je aan de slag zou willen met de Fiets van de Zaak. Denk aan het milieu; iedere werknemer die met de fiets naar zijn/haar werk komt, laat tenslotte de auto thuis staan. Daarnaast is het voor bovengenoemde werknemer ook goed om te fietsen. Een werknemer die regelmatig beweegt is vaak fitter, gezonder en minder vaak ziek. Hier profiteren werknemer én werkgever van, reden nummer twee om na te denken over de Fiets van de Zaak. Dan is er nog een laatste, belangrijke reden waarom je hier mee aan de slag zou willen gaan, en dat zijn de fiscale voordelen voor jou als ondernemer. En die fiscale voordelen zijn in 2020 een stuk makkelijker te benutten! Wij vertellen je graag hoe je dat doet.
We fietsen hem er gewoon in: Dit jaar wordt de Fiets van de Zaak je als ondernemer écht een stuk makkelijker gemaakt. Net als bij de auto van de zaak gaat er vanaf nu namelijk een vast bijtellingspercentage van 7% gelden. De bijtelling voor privégebruik wordt dus écht een stuk simpeler! Onderstaand vind je de drie manieren waarop je de Fiets van de Zaak kunt inzetten:
Voordat je besluit welke manier bij jou past, is het slim om te kijken naar de verschillende voor- en nadelen per regeling. Wat bijvoorbeeld te doen met onderhoudsbeurten en servicepakketten die bij de fiets horen? En wat wil je doen met een fiets wanneer een werknemer uit dienst treedt? Het zijn zaken die van invloed zijn op het kiezen van de regeling die het beste bij jouw bedrijf past. Wij hebben daarom een brochure gemaakt, waarin we inzicht geven in de werkwijze en de mogelijkheden per regeling. Onze brochure ontvangen? Dat kan! Laat het ons weten via info@zaccountants.nl, dan sturen wij de brochure aan je op!
Staan de omslachtige regels van de afgelopen jaren omtrent de Fiets van de Zaak nog vers in je geheugen gegrift? En heb je liever direct een concreet advies van ons? Bel ons dan op 0416-347 686 of stuur ons een mailtje via info@zaccountants.nl. Wij plannen een afspraak met je in en leggen je uit hoe jij de Fiets van de Zaak regeling zo goed mogelijk kunt toepassen binnen jouw bedrijf.