12 - 11 - 2020
Dicht bij mezelf en dicht bij mijn werkgever gebleven: 12,5 jaar werken bij Z! Accountants

Op 1 oktober 2020 was Angelique Seebregts 12,5 jaar in dienst bij ons. Een geweldig compliment, zowel voor haar als werknemer als voor ons als werkgever. Blijkbaar doen we iets goed, als we zo’n waardevolle kracht als Angelique weten te behouden! Daar zijn we ontzettend blij mee. En daarom vinden wij het tijd om haar eens in het zonnetje te zetten en te vragen naar haar ervaringen bij ons kantoor. Waarom is ze ooit bij Z! Accountants begonnen en waarom blijft ze voor ons kiezen als werkgever? Haar antwoorden lees je in dit artikel, en ze maken ons alleen maar extra trots! Lees verder over haar persoonlijke ontwikkelingen bij ons, de groei en veranderingen van ons kantoor en hoe zij de toekomst voor zich ziet.

12,5 jaar terug in de tijd

Even terugrekenen (altijd een gedoe met een 12,5 jarig jubileum), maar het was dus 1 april 2008, de datum dat Angelique bij ons in dienst trad. Haar moeder werkte destijds bij een winkel voor wie ons kantoor de administratie deed. Vanwege de gestage groei van klanten waren we op zoek naar uitbreiding van ons dan nog 4-koppige team en via haar moeder kwamen we in contact met Angelique. Een gesprek en een wederzijdse klik volgden en op 1 april 2008 had ze haar eerste werkdag bij ons!

Angelique vertelt: “Ik begon destijds als administratief medewerkster, eigenlijk wat ik nu ook nog doe, maar het werk is tótaal niet met elkaar te vergelijken. Destijds werden nog vaak de spreekwoordelijke schoenendozen met bonnetjes langsgebracht, werkten we met een minder geavanceerd programma en moesten we veel met de hand verwerken. Jaarrekeningen uitbrengen, administratie op papier zetten en per post naar de KVK sturen, aangiftes inkomstenbelasting verzorgen. Handmatig was wel het hoofdwoord hoor destijds!” vertelt ze lachend.

Hoe ziet het er dan nu uit, haar werk?

“De administratie verwerk ik nog steeds, maar steeds meer digitaal. Nog een handjevol klanten doet dit niet, en voor hen verwerk ik de administratie in het online facturatiepakket. We werken nu met Exact, ik heb ook nog trainingen gevolgd om hiermee te leren werken. Daarnaast heeft Richard me wegwijs gemaakt in de gehele programmatuur, zodat ik mijn werk zo goed mogelijk kan doen, wat het uiteindelijk ook makkelijker maakt voor de accountants die de eindcontrole uitvoeren. Tot slot regel ik ook alle andere dingen die bij een kantoor komen kijken, zoals het plaatsen van bestellingen, regelen van kantoorartikelen, het doen van de boodschappen, facilitaire werkzaamheden. Ontzettend leuk om zoveel variatie in mijn werk te hebben!”

Alles verandert en tegelijk ook niets

Er is dus veel veranderd in die 12,5 jaar. Waar het team in 2008 nog bestond uit 4 mensen, allen werkzaam vanuit 1 kantoor in Waalwijk, bestaat ons bedrijf nu uit een team van 14 mensen, verdeeld over vestigingen in Kaatsheuvel en het recent geopende kantoor in Terheijden.

Van 4 naar 14 mensen, van 1 kantoor naar 2 kantoren, van handmatig naar digitaal, van Zoutewelle Accountants naar Z! Accountants. Zijn er nog dingen wél hetzelfde? We vragen het aan Angelique.

“Ja er zijn zeker dingen hetzelfde! Wat niet veranderd is, en dat heb ik al die jaren zelf kunnen ervaren, is het laagdrempelige en persoonlijke karakter van ons kantoor. We zijn efficiënter gaan werken, veel meer digitaal, maar dat is nooit ten koste gegaan van de persoonlijke band, zowel onderling als met onze klanten. Dat is, naast de juiste opleiding en kennis uiteraard, misschien wel een andere vereiste als je hier wilt werken. Oprechte betrokkenheid tonen naar je klanten. We weten vaak van hun privésituatie en dat biedt ons de mogelijkheid om ook een persoonlijke dienstverlening te bieden. We kunnen écht met onze klanten mee denken, dat gaat namelijk om zoveel meer dan alleen cijfers en papieren. En iedereen binnen ons team denkt er zo over, dat is denk ik onze kracht!

Dat maakt ook dat ik mijn werk hier met zoveel plezier doe. Onze werkwijze maakt ons ‘niet gewoon een accountantskantoor, maar écht Z! Accountants. Ik kan mezelf er op zakelijk gebied ontwikkelen en er is altijd ruimte voor persoonlijke inbreng en contact. En dat is precies de reden dat ik hier al jaren met plezier werk en dat ook graag wil blijven doen!”

En met die laatste zinnen gaf Angelique al direct antwoord op onze laatste vraag: Hoe zie je de toekomst bij Z! Accountants voor je? Een mooier antwoord hadden we niet kunnen krijgen!

Een toegift voor Angelique

Daarom nog een welverdiend, laatste woord vanuit ons, voor Angelique:

“Angelique, dank je wel voor je openhartigheid, je vrolijkheid op kantoor, je leergierigheid en de gezelligheid die je ons steeds weer brengt. Dank je wel voor een geweldige 12,5 jaar, op naar de volgende!”